Öğrenci Bilgi Sistemine nasıl girerim?
Yalova Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemine Giriş İçin Tıklayınız
- Üniversitemiz öğrenci bilgi sistemine kullanıcı adı kısmına okul numaranız şifre kısmına T.C. Kimlik numaranızı yazarak girebilirsiniz.
- E-Devlet şifresi ile girebilirsiniz.
Öğrenci Bilgi Sistemine giremiyorum ne yapmalıyım?
Resimde gösterildiği gibi “Giriş yapamıyor musunuz?” yazısını tıklayarak aktif mail adresleri ve T.C. Kimlik numaralını giriniz. Girdiğiniz mail adreslerine yeni şifre gönderilecektir. Bilgilerinin eksik olduğuna dair uyarı alan öğrencilerimiz öğrenci işlerinin mail adresine (yalovamyo@yalova.edu.tr) başvuru yaparak aktif mail adreslerini ve telefon numaralını güncellemeleri gerekmektedir.
Öğrenci numaramı nasıl öğrenebilirim?
Öğrenci Numarasını Sorgulamak İçin TIKLAYINIZ
Öğrenci Numaralarının Bölümlere Göre Listelenmiş Hali için TIKLAYINIZ
Akademik Takvim nedir nereden ulaşabilirim?
Akademik Takvim, öğrencinin bir akademik yıl için kullanacağı bir zamanlama rehberidir. Akademik Kurul tarafından her akademik yıl için saptanır ve Üniversite web sayfasında yayınlanır. Kayıt ve sınav dönemleri ile önemli başvuru tarihleri Akademik Takvim’de belirtilir. Öğrencilerimizin özellikle ders seçimi, vb. konularda takvime uymaları zorunludur.
2023-2024 Güncel Akademik Takvim için. TIKLAYINIZ
Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden hangi belgeleri alabilirim?
Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden elektronik imzalı olarak öğrenci belgesi, transkript (not durum belgesi), disiplin belgesi, yatay geçiş engel yoktur belgesi, ilişik kesme belgesi vb. belgeleri alınabilmektedir.
Harcımı nasıl ve nereye yatıracağım?
Türkiye’nin her yerindeki Vakıf Bankası şubelerinden herhangi birisine gidip öğrenci numaranızı ya da T.C. Kimlik numaranızı söyleyerek veya Vakıfbank İnternet Bankacılığını kullanarak veya Vakıfbank bankamatiklerini kullanarak harcınızı yatırabilirsiniz.
Kimler harç yatırmak zorundadır?
1-İkinci öğretime kayıt olan,
2-İki yıl içerisinde derslerini tamamlayamayıp 3. yıl için ders kaydı yapan,
3-ikinci üniversite kaydı olan öğrencilerimiz harç ücreti ödemeleri gerekmektedir.
Daha önceden bir yükseköğretim kurumunda başarılı olduğum ders/derslerden nasıl muaf olabilirim?
Herhangi bir yükseköğretim kurumunda okuduğu derslerden muaf olmak isteyen öğrenciler, okula kayıt yaptırdıkları tarihten itibaren 15 gün içinde daha önce eğitim gördüğü üniversitenin not durum belgesi ve ders içerikleri ile birlikte başvurmaları hâlinde, bölüm muafiyet/intibak komisyonunca hazırlanacak rapor doğrultusunda ilgili yönetim kurulu kararıyla bu derslerden muaf tutulabilir. Öğrencinin muaf olduğu dersler dikkate alınarak hangi yarıyıla intibaklarının yapılacağına ilgili yönetim kurulu karar verir.
Danışman öğretim elemanı kimdir?
Öğrencilerin eğitim-öğretim, kişisel ve yönetimle ilgili sorunlarının çözümüne yardımcı olmak ve öğrencileri yönlendirmek üzere, öğretim yılı başlamadan önce ilgili birim başkanlıklarının önerisi ve ilgili yönetim kurullarının kararıyla öğretim elemanları arasından akademik danışmanlar görevlendirilir. Akademik danışmanlar, sorumluluklarına verilen öğrencilerin kayıt yenileme, ders seçme ve mezuniyet gibi işlemler yanında diğer sorunlarının çözümüne de yardımcı olmak üzere öğrenim süresi boyunca haftada bir gün danışman öğretim elemanı tarafından belirlenecek saatlerde öğrencilerine zaman ayırırlar.
Ders kaydımı ne zaman yapmalıyım ?
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerimizin 2023-2024 Güz Dönemi ders kayıtları danışman hocaları tarafından yapılacak, diğer dönemlerde kendileri tarafından yapılacaktır. Eğitimin ilk haftasında kontrol yapıp varsa bir problem danışman hocanızla iletişime geçiniz.
Her dönem ders kayıt haftası içerisinde öncelikli olarak önceki yıllardan alıp kaldığınız dersleri almanız kaydı ile ders seçiminizi öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapıp danışman hocanızın onayına sunmanız gerekmektedir. ( Danışman onayından geçip geçmediğini mutlaka kontrol ediniz, danışmanın onayı olmadan derslere devam edemezsiniz.)
Ders Programlarının İlanı 11.09.2023
Harç Ödeme, Kayıt Yenileme ve Derse Yazılım
25-29 Eylül 2023
Derslerin Başlangıcı 02 Ekim 2023
Ders Kaydı Kılavuzu için Tıklayınız
%10 nasıl girebilirim?
Azami öğrenim sürenizi doldurmamış olmanız ve bir önceki dönemde almanız gereken bütün dersleri almış ve başarmış olmanız şartı ile bölümünüzde / programınızda kayıtlı öğrenciler arasında ilk % 10 a girme şartı aranmaktadır.
Akademik İzin (Kayıt dondurma) başvurusu nereye ve nasıl yapılır?
Akademik izin MADDE 34 –
(1) Öğrencinin akademik izin talebi, bir dilekçe ve belgeleriyle birlikte, ilgili meslek yüksekokulu müdürlüğüne yapılır. Akademik izin talepleri, haklı ve geçerli nedenler çerçevesinde ilgili kurullar tarafından değerlendirilir ve alınan karar, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ve ilgili öğrenciye yazılı olarak bildirilir.
(2) Akademik izin isteklerinin yarıyıl başında ilk on işgünü içinde yapılması esastır. Ani hastalık ve beklenmedik haller dışında bu süreler bittikten sonra yapılacak başvurular işleme konulmaz.
(3) Öğrencilere, her defasında en fazla iki yarıyıl olmak üzere, toplam dört yarıyıla kadar akademik izin verilebilir.
(4) Akademik izinli olan öğrenciler, derslere devam edemez ve sınavlara giremez. Akademik izinli oldukları süreler öğretim süresinden sayılmaz.
(5) (Değişik:RG-21/5/2023-32197) Sağlık nedenleriyle bir yarıyıldan fazla akademik izinli sayılan öğrenci, izinli olduğu dönemde kayıt yaptırmak istediğinde, öğrenimine devam edebileceğini belgeleyen bir sağlık raporu ile ibraz etmek şartıyla ilgili kurulların kararıyla kaydını yaptırabilir. Diğer nedenlerle bir yarıyıldan fazla akademik izinli sayılan öğrenci izinli olduğu dönemde kayıt yaptırmak istediğinde yazılı olarak başvurduğu takdirde ilgili kurulların kararıyla kayıt yaptırabilir.
(6) Tabii afetler, tutukluluk, mahkûmiyet ve askerlik tecilinin kaldırılması gibi önceden bilinemeyen nedenlerle (Değişik ibare:RG-21/5/2023-32197) yarıyıl içinde veya sınav döneminde izin verilebilir. Yarıyıl içinde izin verilmesi halinde öğrenci yarıyıl başından itibaren izinli sayılır. Sınav dönemi başında veya sınav dönemi içinde izin alındığında, bu izin verildiği tarihten geçerli olup, öğrencinin izin tarihini izleyen veya o tarihte devam eden sınav dönemindeki hakları saklı kalır. Bu haklar iznin bitimini izleyen ve o dersin sınavının açılacağı ilk sınav döneminde kullanılır.
Öğrenci Kimlik Kartını Nasıl Alabilirim ?
E-devlet üzerinden ya da şahsen gelerek kesin kayıt işlemini tamamladıktan sonra öğrenci kimlik kartı için KAMPÜS KART BAŞVURU SAYFASI İÇİN TIKLAYINIZ internet adresinden başvuru yapınız. Kayıt esnasında hata vermesi durumunda ekran görüntüsü alarak bilgiislem@yalova.edu.tr adresine müracaat ediniz.